Jak pozbyć się cellulitu
Motywacja

Jak skutecznie pozbyć się cellulitu? – TOP 4 sposoby

Jak skutecznie pozbyć się cellulitu?

Cellulit, popularnie nazywany skórką pomarańczową to zmartwienie wielu dziewczyn/kobiet, często nawet tych bardzo szczupłych i wysportowanych. Ze względu na gospodarkę hormonalną oraz specyficzną strukturę tkanki tłuszczowej mamy większe tendencje niż mężczyźni do jej odkładania 🙁 głównie w okolicach ud i bioder. Dlatego ten problem jest zmartwieniem wielu z nas i ciągle szukamy sposobów, jak skutecznie pozbyć się cellulitu.

Cellulit powoduje, że porzucamy krótkie sukienki i spodenki odsłaniające nogi, a egzotyczny wakacyjny wyjazd, zamiast ekscytować staje się źródłem stresu. Czy wszystkie kobiety mają cellulit? Dlaczego u niektórych jest on bardziej widoczny? Jak skutecznie pozbyć się cellulitu? Żegnamy cellulit w wielkim stylu! Jednak najpierw trochę faktów jak powstaje cellulit, a potem szczegóły jak go zwalczyć!

Jak powstaje cellulit?

Tendencja do tworzenia się cellulitu to wynik mechanizmu magazynowania zapasowego tłuszczu. Jego lokalizacja w ciele kobiet pokrywa się ze zwiększoną ilością receptorów odpowiedzialnych za lipogenezę (syntezę tłuszczu). Nieprawidłowa dieta oraz żeńskie hormony – estrogeny, wpływają dodatnio na te receptory umiejscowione na pośladkach, udach oraz biodrach. Ich pobudzenie powoduje miejscowy obrzęk, wzrost objętości adipocytów (tzn. komórek tłuszczowych) oraz formowanie się wokół nich włóknistych przegród. Te włókniste przegrody otaczające wysepki tłuszczowe powodują wrażenie guzków i wybrzuszeń widocznych na powierzchni skóry, przez co wyglądem przypominają skórkę pomarańczową.

Ponadto wiotkość skóry objętej cellulitem jest natomiast wynikiem zaburzeń mikrokrążenia i gromadzenia się płynu przesiękowego między komórkami tłuszczowymi.

Jakie są rodzaje cellulitu?

Istnieją dwie klasyfikacje cellulitu przedstawione poniżej. Ich poznanie pomoże określić indywidualne przyczyny powstawania cellulitu, a dzięki temu bardziej skutecznie pozbyć się cellulitu.

Pierwszy podział – uwzględnia typ budowy ciała oraz strukturę tkanek i dzieli cellulit na
  • Postać twardą, która występuje niezależnie od diety i poziomu aktywności sportowej. Jest ona mało widoczna inie towarzyszy jej charakterystyczny spadek sprężystości skóry.
  • Postać wiotka pojawiająca się po szybkim odchudzaniu i związana z utratą jędrności skóry, a nie ze wzmożonym odkładaniem się tkanki tłuszczowej
  • Postać obrzękowa związania z zaburzeniami mikrokrążenia. Może pojawić się w każdym wieku, a cechą wyróżniającą jest wrażanie stałego obrzęku, w którym po uciśnięciu pozostaje stopniowo wypełniające się zagłębienie.
Drugi podział – jest podziałem bardziej powszechnym i odnosi się do zmian zachodzących w strukturze cellulitu:
  • Cellulit wodny objawiający się nadmiernym zatrzymywaniem wody, który zwykle wywołany jest zmianami hormonalnymi, przede wszystkim wzrostem estrogenów (np. w trakcie stosowania antykoncepcji hormonalnej).
  • Cellulit tłuszczowy wynikający z zaburzeń metabolizmu kwasów tłuszczowych i trójglicerydów, których nadmiar gromadzi się w podskórnej tkance tłuszczowej. Powstają typowe dla osób z nadwagą guzki będące niczym innym jak napęczniałymi adipocytami (komórkami tłuszczowymi).
  • Cellulit cyrkulacyjny będący połączeniem obu powyższych rodzajów.

Jak skutecznie pozbyć się cellulitu? TOP 4 sposoby!

Aby zredukować widoczność skórki pomarańczowej, należy połączyć zmianę trybu życia i odżywiana z odpowiednimi zabiegami pielęgnacyjnymi. Oto kilka zasad, które satysfakacjonująco zmniejszą cellulit u większości kobiet:

1. Woda, woda, woda! Picie dużych ilości wody!

Wszędzie słyszymy, że trzeba pić dużo wody. Sama wciąż słyszę „Co Ty tak mało pijesz???”. Kto mało pije i podejmie „wodne wyzwanie” ? Spróbujmy minimum 2 tygodnie!

„wodne wyzwanie”
codziennie minimum 8 szklanek wody
(czyli około 2 litrów wody)
picie wody na cellulit
Dlaczego 8 szklanek?

Są różne zasady określania minimalnej ilości wody, którą powinniśmy codziennie dostarczać naszemu organizmowi. Jednak ilość około 2 litry to uniwersalne, przyjmowane założenie, zgodnie z informacjami na portalu dietetycy.org.pl 

Dlaczego woda?

Woda jest niezbędnym elementem redukującym istniejący cellulit, a także zapobiegającym jego dalszemu rozwojowi. Dlatego im lepsze nawodnienie organizmu, tym lepszy przepływ krwi oraz sprawniejsze usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii, a tym samym lepsza elastyczność skóry. Należy podkreślić, że dotyczy to wyłącznie czystej wody, ponieważ soki, koktajle czy słodkie napoje, ze względu na wysoką zawartość cukru, nasilają problem cellulitu.

2. Odpowiednia dieta

Dieta nieprzekraczająca zapotrzebowania kalorycznego, z ograniczeniem cukrów prostych i tłuszczów zwierzęcych pomaga zredukować tkankę tłuszczową na całym ciele, w tym cellulit.

Elementy diety w największym stopniu wspomagające walkę z cellulitem to
  • surowe warzywa
  • produkty pełnoziarniste
  • owoce cytrusowe
  • morskie ryby (które zawierają tzw. dobre tłuszcze)
Najwięksi wrogowie smukłych i gładkich ud to
  • słodycze
  • bardzo słodkie owoce
  • tłuste mięsa
  • słone przekąski zatrzymujące wodę w tkance podskórnej
  • słodkie napoje
3. Regularna aktywność sportowa

Ruch poprawia krążenie krwi, usuwanie toksyn, produkcję ujędrniającego kolagenu i rozbudowę mięśni kosztem spalania tłuszczu. Przykładowo wysiłkiem o największych właściwościach antycellulitowych jest trening siłowy z obciążeniem oraz trening interwałowy, pobudzający metabolizm, czyli odpowiednie ćwiczenia na cellulit.

4. Masaże i kosmetyki antycellulitowe

Masaż stymuluje krążenie krwi oraz limfy, odpręża i zwiększa napięcie skóry. Na portalu dermatolog możecie znaleźć więcej informacji na temat masażu antycellulitowego. Przede wszystkim taki masaż, połączony z aplikacją ujędrniających olejków lub kremów, poprawia wygląd skóry. Dzięki temu oznaki cellulitu stają się mniej wyraźne. Podobną funkcję spełniają specjalne peelingi ścierające martwy naskórek. Składnikami kosmetycznymi o działaniu antycellulitowym jest kofeina, wyciąg z cytrusów, koenzym Q10, wyciąg z alg morskich i L-karnityna.

Dobre działanie masujące i poprawiające krążenie ma też wykonywany naprzemiennie zimny i ciepły prysznic. Natomiast w salonach kosmetycznych można wykonać szereg zabiegów antycellulitowych.

Podsumowując, aby pozbyć się cellulitu lub w znacznym stopniu go zredukować należy połączyć siły tej „wielkiej czwórki”. Przede wszystkim jednak od dziś nie zapominamy o wodzie!!!

One Comment

  • Carolina

    Najważniejsze to mieć świadomość, że celulit u kobiet jest naturalnym zjawiskiem i w wielu przypadkach nie da się go całkowicie wyeliminować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *