fitblogerka.pl

Trening Dieta Motywacja

Cellulit na udach Jak się pozbyć cellulitu
Motywacja

Cellulit na udach Jak się pozbyć – TOP 4 sposoby

Cellulit, popularnie nazywany skórką pomarańczową to zmartwienie wielu kobiet, często nawet tych bardzo szczupłych i wysportowanych. Ze względu na gospodarkę hormonalną oraz strukturę tkanki tłuszczowej mamy większe tendencje niż mężczyźni do jej odkładania. Cellulit na udach, a nawet na brzuchu, czy ramionach to przypadłość, która dotyczy wielu z nas i dlatego ciągle szukamy sposobów, jak się pozbyć cellulitu.

Cellulit może spowodować, że rezygnujemy z krótkich ubrań odsłaniających nogi, a egzotyczny wakacyjny wyjazd, zamiast ekscytować staje się źródłem stresu. Czy wszystkie kobiety mają cellulit? Dlaczego u niektórych jest on bardziej widoczny? Jak skutecznie pozbyć się cellulitu? Żegnamy cellulit w wielkim stylu! Jednak najpierw trochę istotnych faktów jak powstaje cellulit.

Jak powstaje cellulit na udach?

Tendencja do tworzenia się cellulitu to wynik mechanizmu magazynowania zapasowego tłuszczu. Jego lokalizacja w ciele kobiet pokrywa się ze zwiększoną ilością receptorów odpowiedzialnych za lipogenezę (syntezę tłuszczu). Nieprawidłowa dieta oraz żeńskie hormony – estrogeny, wpływają dodatnio na te receptory umiejscowione na udach, a także pośladkach oraz biodrach. Ich pobudzenie powoduje miejscowy obrzęk, wzrost objętości adipocytów (tzn. komórek tłuszczowych) oraz formowanie się wokół nich włóknistych przegród. Te włókniste przegrody otaczające wysepki tłuszczowe powodują wrażenie guzków i wybrzuszeń widocznych na powierzchni skóry, przez co wyglądem przypominają skórkę pomarańczową.

Ponadto wiotkość skóry objętej cellulitem jest natomiast wynikiem zaburzeń mikrokrążenia i gromadzenia się płynu przesiękowego między komórkami tłuszczowymi.

Jakie są rodzaje cellulitu?

Istnieją dwie klasyfikacje cellulitu przedstawione poniżej. Ich poznanie pomoże określić indywidualne przyczyny w jaki sposób powstaje cellulit na udach, a dzięki temu bardziej skutecznie go redukować.

Rodzaje cellulitu – klasyfikacja uwzględniająca typ budowy ciała oraz strukturę tkanek

  • Postać twarda, która występuje niezależnie od diety i poziomu aktywności sportowej. Jest ona mało widoczna inie towarzyszy jej charakterystyczny spadek sprężystości skóry.
  • Postać wiotka pojawiająca się po szybkim odchudzaniu i związana z utratą jędrności skóry, a nie ze wzmożonym odkładaniem się tkanki tłuszczowej
  • Postać obrzękowa związania z zaburzeniami mikrokrążenia. Może pojawić się w każdym wieku, a cechą wyróżniającą jest wrażanie stałego obrzęku, w którym po uciśnięciu pozostaje stopniowo wypełniające się zagłębienie.

Rodzaje cellulitu – klasyfikacja odnosząca się do zmian zachodzących w strukturze cellulitu

  • Cellulit wodny objawiający się nadmiernym zatrzymywaniem wody. Zwykle wywołany jest zmianami hormonalnymi, przede wszystkim wzrostem estrogenów (np. w trakcie stosowania antykoncepcji hormonalnej).
  • Cellulit tłuszczowy wynikający z zaburzeń metabolizmu kwasów tłuszczowych i trójglicerydów, których nadmiar gromadzi się w podskórnej tkance tłuszczowej. Powstają typowe dla osób z nadwagą guzki będące niczym innym jak napęczniałymi adipocytami (komórkami tłuszczowymi).
  • Cellulit cyrkulacyjny będący połączeniem obu powyższych rodzajów.

Cellulit na udach Jak się pozbyć? TOP 4 sposoby!

Aby zredukować widoczność skórki pomarańczowej, należy połączyć zmianę trybu życia i odżywiana z odpowiednimi zabiegami pielęgnacyjnymi. Oto kilka zasad, które satysfakacjonująco zmniejszą cellulit u większości kobiet:

1. Cellulit a picie wody

Wszędzie słyszymy, że trzeba pić dużo wody, nie tylko w przypadku tematu redukcji cellulitu.

Cellulit a woda

Woda jest niezbędnym elementem redukującym istniejący cellulit na udach i nie tylko, a także zapobiegającym jego dalszemu rozwojowi. Dlatego im lepsze nawodnienie organizmu, tym lepszy przepływ krwi oraz sprawniejsze usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii, a tym samym lepsza elastyczność skóry. Należy podkreślić, że dotyczy to wyłącznie czystej wody, ponieważ soki, koktajle czy słodkie napoje, ze względu na wysoką zawartość cukru, nasilają problem cellulitu.

„wodne wyzwanie” – przetestuj przez 2 tygodnie
codziennie minimum 8 szklanek wody
(czyli około 2 litrów wody)
picie wody na cellulit

Dlaczego 8 szklanek wody?

Są różne zasady określania minimalnej ilości wody, którą powinniśmy codziennie dostarczać naszemu organizmowi. Picie wody w ilości 2 litry to uniwersalne, przyjmowane założenie, zgodnie z informacjami na portalu dietetycy.org.pl 

2. Cellulit a dieta

Dieta antycellulitowa nie powinna przekraczać zapotrzebowania kalorycznego. Dodatkowo powinna ograniczać cukry proste i tłuszcze zwierzęce, co pomaga zredukować tkankę tłuszczową na całym ciele, w tym cellulit na udach.

Cellulit Dieta powinna być bogota w

  • surowe warzywa
  • produkty pełnoziarniste
  • owoce cytrusowe
  • morskie ryby (które zawierają tzw. dobre tłuszcze)

Dieta antycellulitowa ogranicza

  • słodycze
  • bardzo słodkie owoce
  • tłuste mięsa
  • słone przekąski zatrzymujące wodę w tkance podskórnej
  • słodkie napoje

3. Cellulit na udach Ćwiczenia

Ruch poprawia krążenie krwi, usuwanie toksyn, produkcję ujędrniającego kolagenu i rozbudowę mięśni kosztem spalania tłuszczu. Przykładowo wysiłkiem o największych właściwościach antycellulitowych jest trening siłowy z obciążeniem oraz trening interwałowy, pobudzający metabolizm.

Propozycje ćwiczeń znajdziecie w moim kolejnym wpisie – ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach.

4. Masaże i kosmetyki na cellulit na udach

Masaż antycellulitowy stymuluje krążenie krwi oraz limfy, odpręża i zwiększa napięcie skóry. Jednocześnie taki masaż, połączony z aplikacją ujędrniających olejków lub kremów, poprawia wygląd skóry. Dzięki temu oznaki cellulitu stają się mniej wyraźne. Podobną funkcję spełniają specjalne peelingi ścierające martwy naskórek. Składnikami kosmetycznymi o działaniu antycellulitowym jest kofeina, wyciąg z cytrusów, koenzym Q10, wyciąg z alg morskich i L-karnityna.

Dobre działanie masujące i poprawiające krążenie ma też wykonywany naprzemiennie zimny i ciepły prysznic. Natomiast w salonach kosmetycznych można wykonać szereg zabiegów antycellulitowych.

Cellulit Jak się pozbyć lub w znacznym stopniu go zredukować? – Podsumowując należy spróbować ustalić jaki mamy rodzaj cellulitu i jaki może być jego główny powód i spróbować go wyeliminować. Warto wdrożyć do swojej rutyny wymienione 4 sposoby tzn.: picie wody, odpowiednia dieta, ćwiczenia na cellulit oraz antycellulitowe zabiegi kosmetyczne.

1 KOMENTARZ

  1. Najważniejsze to mieć świadomość, że celulit u kobiet jest naturalnym zjawiskiem i w wielu przypadkach nie da się go całkowicie wyeliminować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.