fitblogerka.pl

Trening Dieta Motywacja

samoakceptacja, jak to zrobić, jak radzić sobie z hejtem
Motywacja

Jak polubić siebie? 7 kroków do samoakceptacji

Chcesz spełniać wszystkie swoje cele? Jeśli tak, to zacznij od samoakceptacji. Aby dokonać jakiejkolwiek zmiany w swoim życiu musisz zacząć od wzmocnienia poczucia własnej wartości, której główną składową jest właśnie samoakceptacja. Świadomość swoich zalet i wad pozwoli Ci decydować i kontrolować wszystkie postanowienia i realizować cele. Gotowa na lekcję samoakceptacji? Wprowadź te zmiany i zakochaj się w swoim życiu!

7 kroków do samoakceptacji 

Przed Tobą 7 lekcji o samoakceptacji. Pozwoli Ci to na działanie skierowane na swoje potrzeby, a nie na zaspokajanie czyiś oczekiwań. Działaj zgodnie z sobą, nie walcz. Naucz się być dla siebie największym wsparciem. Samoakceptacja to głęboki szacunek dla samej siebie, wypracuj je sprawdzonymi poradami. 

Zaakceptuj przeszłość 

Aby zacząć realizować cele musisz w pierwszej kolejności skoncentrować się na byciu tu i teraz. Nawet jeśli założyłaś sobie cel, którego dotychczas nie udało Ci się zrealizować, nie zadręczaj się tym! Potraktuj to jako cenne doświadczenie, wyciągnij wnioski i działaj dalej! Skup się na tym co możesz zrobić tu i teraz, by zminimalizować efekt złych decyzji w przeszłości. Akceptacja przeszłości i teraźniejszości to pierwszy krok, bez tego trudno będzie pójść dalej. Jeśli Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej to pierwszym krokiem jest zaakceptowanie faktu, że mamy jej nadmiar. Jest to o tyle istotne, że pierwsze efekty po zastosowaniu diety, suplementacji czy treningów będą widoczne dopiero za kilka tygodni. Unikniemy wtedy wypalenia oraz nadmiernych oczekiwań względem siebie. 

Znajdź wsparcie 

Jednym z czynników wpływających na myślenie o sobie są opinii innych ludzi. Często uzależniamy swoje poczucie własnej wartości od innych. Dlatego zadbaj o swoje środowisko i otaczaj się życzliwymi i wspierającymi ludźmi. Jeśli masz w swoim otoczeniu wampiry energetyczne to koniecznie staraj się ograniczyć z nimi kontakt do minimum. Jeśli nie masz aktualnie takiej możliwości to wypracuj mechanizmy, które skutecznie pomogą Ci oddzielić ,,dobre rady’’ od swoich przekonań. Zanim zasugerujesz się czyjąś opinią, zapytaj samą siebie jakie Ty masz zdanie! Pamiętaj, że masz prawo do swojego zdania i nie musisz się z nikim zgadzać. 

Doceniaj siebie 

Myśli kształtują rzeczywistość. Jeśli myślisz o sobie dobrze to automatycznie stajesz się dla siebie dobra. Doceniaj swoje codzienne sukcesy, praktykuj wdzięczność. Jeśli Twój wewnętrzny krytyk utrudnia Ci życie spróbuj tych porad:

  • Jeśli tylko zaczynasz słyszeć negatywne myśli, wyobraź sobie, że te słowa mówi śmieszna postać z kreskówki. Wyobraź to sobie, w ten sposób zobaczysz jakie to absurdalne myśli. 
  • Potraktuj słowa krytyka jako doradcę i w kolejnej myśli poproś go o radę, co możesz zrobić, aby sobie pomóc. 
  • Pojawiające się myśli, staraj się zamienić na te pozytywne. W chwilach kryzysu przypomnij sobie o swoich sukcesach. 

Praktykuj wdzięczność 

Patrz na szklankę do połowy pełną a nie pustą. Doceniaj swoje małe, codzienne sukcesy. Nie szczędź sobie komplementów i ciepłych myśli. Bądź z siebie dumna! Zobacz kilka modeli praktykowania wdzięczności: 

  • przed snem, zrób listę rzeczy za które jesteś wdzięczna 
  • zrób słoik wdzięczności, codziennie wkładaj do niego karteczkę z napisem za co jesteś wdzięczna 
  • codziennie używaj magicznego słowa – DZIĘKUJĘ 

Przestań porównywać się z innymi 

Nie możesz być taka jak ktoś inny. Możesz za to zrobić wszystko, aby być najlepszą wersją samej siebie. Możesz pracować nad sobą, ale przede wszystkim ze sobą. Bądź dla siebie najlepszym przyjacielem – współpracuj ze sobą. Pamiętaj, że spirala porównywania się to potężna machina. Jak już osiągniesz jeden ideał, to chcesz więcej. To pułapka!. Zawsze w Twoich oczach znajdzie się ktoś lepszy i gorszy. Pamiętaj, że widzisz innych dokładnie, to co oni sami chcą Ci pokazać. 

Zaakceptuj ryzyko pojawienia się porażki 

Kryzysy zdarzają się najlepszym. Gorszy dzień, czy spadek motywacji to nie powód, by myśleć o sobie ,, nie dałam rady’’. Ciężki okres kiedyś się skończy, ważne, aby zaakceptować, że on trwa. Dbaj wtedy o swoją strefę komfortu. Obserwuj swoje emocje i analizuj przyczyny, które do nich doprowadziły. Ryzyko porażki pojawia się zawsze. Dobry plan na wypadek takiego zdarzenia może okazać się na wagę złota. 

Weź odpowiedzialność za swoje życie 

Jeśli jesteś mistrzynią wymówek i nie umiesz przyznać się do błędu to zawsze znajdzie się powód do wytłumaczenia porażki. Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic. Owszem mogą pojawić się zewnętrzne przeszkody, jednak często sami jesteśmy mistrzami wymówek. Chcesz schudnąć, ale ciągle podjadasz słodycze w pracy? To nie jest wina koleżanki, tylko barku Twojej konsekwencji. Weź odpowiedzialność za swoje codzienne decyzje. To Ty odpowiadasz za podjęte decyzje. Jeśli nawet zdarzy się pomyłka, to zaakceptuj ją, wyciągnij wnioski i działaj dalej.

Jakie otrzymasz korzyści z samoakceptacji? 

  • Szybciej osiągniesz cele 
  • Przyspiesz swój rozwój 
  • Wypracujesz dystans do siebie 
  • Zwiększysz motywację do działań 
  • Będziesz się mniej martwić 
  • Zwiększysz pewność siebie 
  • Będziesz mniej podatna na krytykę

Pierwszy krok aby polubić siebie – podsumowanie 

Zacznij od przygotowania listy rzeczy, które w sobie lubisz, a nawet kochasz. Zajrzyj w głąb siebie i spójrz na siebie łaskawym okiem. Jeśli nic nie przychodzi Ci do głowy zapytaj o swoje zalety najlepszą przyjaciółkę. Z pewnością wskaże Ci to co w Tobie najlepsze. Praca nad sobą to najlepsza inwestycja, dzięki której zrealizujesz swoje cele. Pamiętaj, że nic ni dzieje się od razu. Bądź konsekwentna a efekty same się pojawią. 

Artykuł powstał przy współpracy z marką Twój Cel To, oferującą naturalne suplementy diety, które pomogą osiągać wyznaczone cele

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.