Trening

Jakie ćwiczenia na odchudzanie przyniosą najlepsze efekty?

Zgrabna i wysportowana sylwetka to marzenie wielu osób. Aby osiągnąć upragniony cel w dążeniu do szczupłej figury, należy oprócz właściwej diety również ćwiczyć. Aktywność pozwoli nie tylko zgubić nadmierne kilogramy, ale też poprawić kondycję i zachować dobrą formę. Jak zaplanować trening odchudzający?

Planując odchudzanie często chcemy jak najszybciej uzyskać efekty. Tymczasem warto pamiętać, że redukcja tkanki tłuszczowej oraz wzmacnianie mięśni i walka o zgrabną sylwetkę to proces trwający niekiedy nawet kilka miesięcy. Zdarza się też, że te same ćwiczenia na odchudzanie u jednych osób pozwolą w dość krótkim czasie zrzucić kilka kilogramów, zaś u innych nie przyniosą zmiany wagi, ale np. zmniejszą obwód uda.

dieta odchudzajaca dietly

Musimy też mieć świadomość, że w przypadku dużej nadwagi lub przy braku kondycji intensywny trening odchudzający może okazać się zbyt forsowny. Dlatego osoby unikające wcześniej ruchu, a także te z dużą ilością tkanki tłuszczowej powinny zacząć od ćwiczeń cardio. Z pewnością nie doprowadzą one do przetrenowania, a przy tym nie zniechęcą do kontynuowania treningów. Tego typu ćwiczenia polegają na umiarkowanie intensywnej aktywności fizycznej wykonywanej przez dłuższy czas. Może to być pływanie, jazda na rowerze lub rolkach, bieganie lub szybki marsz. Trening cardio należy wykonywać co najmniej 30 minut.

trening cardio cwiczenia na odchudzanie dietly

Interwałowe ćwiczenia na odchudzanie

Treningi interwałowe doskonale sprawdzają się na odchudzanie, ponieważ przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Polegają one na ćwiczeniach wykonywanych w szybkim tempie na przemian z tymi o nieco mniejszej intensywności, bez przerw pomiędzy seriami. Wybór rodzaju aktywności jest dowolny. Może to być np. trwający 30 sekund sprint, po którym następuje 60 sekund spokojnego truchtu. Zaletą treningu interwałowego jest to, że nawet po jego zakończeniu organizm jeszcze przez 24 kolejne godziny spala tkankę tłuszczową.

trening interwalowy dietly

Ćwiczenia odchudzające na siłowni

Chociaż trening interwałowy może się w pierwszej kolejności nasuwać na myśl o ćwiczeniach odchudzających, to warto też uzupełnić je o ćwiczenia siłowe. Dzięki nim możliwe będzie nie tylko zmniejszenie wagi, ale też rozbudowa tkanki mięśniowej, a co za tym idzie – wyrzeźbienie zgrabnej sylwetki. Ćwiczenia odchudzające na maszynach bądź z wykorzystaniem sztangi, hantli lub specjalnych taśm warto na początek wykonywać pod okiem trenera personalnego. Specjalista będzie czuwał nad prawidłową techniką, co przekłada się nie tylko na lepsze efekty, ale też znacznie zmniejsza ryzyko urazów i kontuzji. Taka osoba stworzy plan treningowy idealnie dopasowany do możliwości i oczekiwań ćwiczącego, a ponadto może udzielić wskazówek dotyczących diety. Warto wiedzieć, że osoby decydujące się na treningi siłowe powinny dostarczać organizmowi odpowiednie ilości białka w codziennym menu. Zachęcamy do przeczytania więcej w temacie ćwiczeń na odchudzanie, jednak zawsze w ramach wiarygodnych źródeł.

cwiczenia odchudzające na silowni dietly

Jakie ćwiczenia odchudzające można wykonywać w domu?

Trening odchudzający może przybierać różne formy, dlatego każdy z pewnością znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Osoby, które z różnych powodów chciałyby uniknąć wizyt na siłowni, mogą z powodzeniem ćwiczyć w domu. Przydatne będą z pewnością takie sprzęty, jak rowerek stacjonarny, orbitrek lub stepper. Jeśli w mieszkaniu nie ma miejsca na tego typu urządzenia lub też nie chcemy w nie inwestować, można też wykorzystać skakankę lub wybrać takie ćwiczenia na odchudzanie w domu, do wykonania których nie trzeba używać żadnych akcesoriów. Świetnym rozwiązaniem jest też korzystanie z darmowych programów treningowych dostępnych w internecie.

cwiczenia na odchudzanie w domu dietly

Odpowiednia dieta

Ćwiczenia na schudnięcie są bardzo ważne, jednak aby rzeczywiście zgubić zbędne kilogramy i zredukować tkankę tłuszczową konieczne jest też zadbanie o właściwą dietę. Codzienne menu powinno być komponowane w taki sposób, aby utrzymać deficyt kaloryczny, a więc musi ono zawierać mniej kalorii, niż wynika to z zapotrzebowania organizmu. Pamiętajmy też, że w diecie osób uprawiających sport nie może zabraknąć odpowiednich ilości białka. Jeśli nie mamy czasu komponować zbilansowanego menu na miarę konkretnych potrzeb, warto rozważyć możliwość skorzystania z diety pudełkowej dla sportowców, jak np. https://dietly.pl/dieta-pudelkowa/sportowa.

dieta dla sportowcow dietly

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *