Ćwiczenia z gumą
Trening

Ćwiczenia z gumą – wydajny trening dla pośladków i ud

Guma oporowa to bardzo popularne akcesorium do ćwiczeń na siłowni oraz w domu. W zależności od jej długości i elastyczności można dopasować ją do własnych umiejętności i wzmacniać poszczególne partie ciała.

Ćwiczenia z gumą dają doskonały efekt dla naszych pośladków i ud. Warunkiem skuteczności treningu jest takie dopasowanie gumy, by można było swobodnie ją rozciągać. Nie powinna być ani zbyt elastyczna, ani zbyt twarda.

Mocne mięśnie – klucz do sukcesu

Wartość mocnych i wyćwiczonych pośladków najbardziej docenią biegacze. Są to partie mięśni, które wpływają na siłę kroku biegowego i odpowiadają za ściągnięcie nogi w dół. Im są mocniejsze, tym mocniejszy i stabilniejszy będzie krok. Regularne ćwiczenia z gumą pozwalają wzmocnić wszystkie mięśnie pośladków, a swego rodzaju pożądanym „efektem ubocznym” będzie ich atrakcyjniejszy kształt pozytywnie wpływający na całość sylwetki. Dodatkową zaletą ćwiczeń z gumą oporową jest fakt, że można wykonywać je w domu. Co ważne ćwiczenia te dostępne są także dla osób, które mają alergię na lateks. W ofercie producentów z łatwością można znaleźć gumy bez lateksu. By osiągnąć oczekiwany efekt, warto zacząć od ćwiczeń wykonywanych na czworakach. Gumę zahaczamy o podeszwę stopy, a końcówki taśmy owijamy wokół dłoni. Przy wyprostowanych plecach powoli prostujemy nogę, doprowadzając do napinania gumy. Po kilkudziesięciu powtórzeniach należy zmienić nogę i ponownie wykonać serię ćwiczeń. 

Kolejny sposób na wzmocnienie mięśni ud i pośladków to umocowanie gumy na udzie, tuż przy styku z mięśniem pośladkowym. Drugi jej koniec powinien być stabilnie przymocowany do haka. Guma powinna być wówczas maksymalnie napięta. Następnie należy zacząć wykonywać wykroki, czyli przenosić oplecioną gumą nogę do klęku. Tułów powinien być wyprostowany i ustabilizowany. Optymalnie ćwiczenie należy powtórzyć 15 razy na każdą nogę.

Jak dobrać gumę do ćwiczeń?

Osoby początkujące nie powinny inwestować w zbyt grube gumy. Taki materiał może być dość oporny podczas ćwiczeń, co szybko doprowadzi do zniechęcenia. Na szczęście dostępne na rynku gumy posiadają zróżnicowane stopnie oporu. Pozwala to zarówno na wykonanie lekkiego treningu przez osoby początkujące, jak i wysiłkowych ćwiczeń dla doświadczonych kulturystów. Na początek w zupełności wystarczą zatem wąskie taśmy. Najpopularniejsze rozmiary gumy i stopień oporu to:

  • 22 mm – opór 10-15 kg;
  • 32 mm – opór 16-25 kg;
  • 44 mm – opór 26-35 kg;
  • 64 mm – opór 36-45 kg;
  • 83 mm – opór 46-55 kg.

Ceny gum oporowych kształtują się od kilkudziesięciu złotych za sztukę do kilkuset złotych za cały komplet. Warto jednak zainwestować taką kwotę, ponieważ możliwości wykorzystania gum w treningach są nieograniczone i dzięki nim można pracować nad wzmacnianiem wielu partii mięśni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *