Co daje stosowanie suplementów w trakcie treningu (1)
Trening

Co daje stosowanie suplementów w trakcie treningu?

Podczas intensywnego wysiłku, zarówno tego siłowego, jak i wytrzymałościowego, może zabraknąć nam z czasem energii, dopaść zmęczenie, co wpłynie negatywnie na resztę treningu. Zdarza się nawet tak, że musimy przerwać aktywność fizyczną ze względu na brak siły i szybkie męczenie się mięśni. Sposobem na zmaksymalizowanie osiągnięć podczas wysiłku są odżywki w trakcie treningu. Wybór jest obecnie ogromny, można przebierać w żelach i batonach energetycznych, napojach izotonicznych – wszystko to stanowi duże ułatwienie, szybkie źródło utraconej energii.

Suplementy w trakcie treningu?

Wiele osób skupia się na suplementacji przed- i potreningowej, ale istotny jest też intra workout. Działanie suplementów okołotreningowych można odczuć już po kilkudziesięciu minutach od ich spożycia – przypływ energii, redukcja zmęczenia, wzrost możliwości wysiłkowych. Korzyści z pewnością jest wiele, dlatego warto zainteresować się tym, czym można wspomóc się podczas treningu. Jeśli mięśnie mają pracować na wysokich obrotach i chcemy uchronić się przed spadkiem siły, muszą cały czas otrzymywać energię.

Z pomocą przychodzą właśnie suplementy w trakcie treningu, które stanowią wsparcie odżywcze dla mięśni. W ich składzie znajdują się przede wszystkim węglowodany, czyli optymalne źródło dobrze przyswajalnego paliwa dla organizmu, które zużywane jest na bieżąco na pracę mięśni. Węglowodanowy zastrzyk energii wpływa korzystnie na układ nerwowy i budowę siły mięśniowej. Odżywki w trakcie treningu zawierają aminokwasy, w tym BCAA, które pełnią funkcję ochronną tkanki mięśniowej przed katabolizmem. Odpowiadają za odżywienie mięśni i wzrost ich wydajności.

Korzyści jest znaczenie więcej

Suplementacja podczas treningu sprzyja podniesieniu możliwości wysiłkowych, dzięki nawodnieniu organizmu, dostarczeniu energii i aminokwasów. Zmniejszą się też ryzyko wystąpienia bolesności mięśni na skutek intensywnego wysiłku. Można mówić o uzupełnieniu utraconych podczas treningu minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, mającego wpływ na reakcję mięśni na podejmowany wysiłek, łącznie z regeneracją potreningową. Roztwory izotoniczne skutecznie uzupełniają elektrolity, co przekłada się na wzrost wydajności całego organizmu.

Mięśnie pozbawione wody, glikogenu i aminokwasów narażone są na działanie katabolizmu. Wydłuża się również w dużym stopniu czas potrzebny na ich zregenerowanie. Każdej trenującej osobie powinno zależeć na jak najszybszym tempie regeneracji, co pozwala na wykonywanie cięższych treningów, czyli na uzyskanie dużo lepszym efektów w krótszym czasie. Niepozorne żele, batoniki, izotoniki czy odżywki potrafią w znaczy sposób wpłynąć na nasze osiągi treningowe, więc warto mieć je zawsze ze sobą, gdy tylko poczujemy spadek energii.

Sklep sportowy
Sprawdzone suplementy diety zamówisz na stronie NowoczesnySport.pl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *