Jak zacząć ćwiczyć Motywacja
Motywacja

TOP 6 sygnałów, że powinnaś zacząć ćwiczyć

TOP sygnały, że powinnaś zacząć ćwiczyć

Badania donoszą, że jedynie 30% kobiet regularnie uprawia sport. Najczęściej jest to jazda na rowerze, bieganie, pływanie oraz zorganizowane zajęcia fitness. Niezależnie od rodzaju wykonywanych ćwiczeń, każdy sport to zdrowie. Dzięki niemu mamy ładniejszą sylwetkę, wyglądamy młodziej i dłużej zachowujemy pełną sprawność fizyczną. Natomiast przedłużający się brak systematycznej aktywności powoduje, że nawet najbardziej zadbane ciało zaczyna wysyłać pewne znaki ostrzegawcze. Jakie są najczęstsze sygnały mogące świadczyć o potrzebie wprowadzenia regularnego treningu? Dlaczego warto zacząć ćwiczyć?

1.      Nie mieszczę się w ulubione ubrania

Jeszcze kilka miesięcy temu bez problemu zapinałaś swoje ulubione spodnie, a teraz jedynym sposobem na ich założenie jest głęboki wdech? Uda nie są w stanie przecisnąć się przez nogawki? Sukienka nagle okazała się zbyt wąska w biuście? Twierdząca odpowiedź na te pytania może świadczyć o niespodziewanym zwiększeniu obwodów w rejonach ciała, w których organizm kobiety najchętniej odkłada tkankę tłuszczową. Typowo są nimi biust, biodra oraz uda. O ile pełniejsze piersi to dla wielu osób korzystny efekt zwiększenia masy ciała, o tyle boczki i tzw. bryczesy są jednoznacznym sygnałem tego, by zacząć ćwiczyć. Dzięki treningowi przede wszystkim wysmuklimy i ujędrnimy sylwetkę, a przy okazji unikniemy nieplanowanej wymiany garderoby.

2.      Mam zły humor i jestem drażliwa

Ćwiczenia mają wyjątkowo korzystny wpływ na nasze samopoczucie, przede wszystkim ze względu na wydzielane podczas ruchu hormony szczęścia (endorfiny, serotoninę). Ospałość, drażliwość lub brak chęci do spotkań towarzyskich to sygnały mogące świadczyć o konieczności wprowadzenia do codziennej rutyny dawki sportu. Taniec oraz inne ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki (np. Zumba) są przez kobiety uważane za aktywności, które w najwyższym stopniu poprawiają ich humor.

3.      Moje uda zaczęły przypominać skórkę pomarańczy

Ćwiczenia odrywają zasadniczą rolę w pozbywaniu się pomarańczowej skórki. Aby skutecznie zredukować cellulit, trening musi być regularny (minimum 3 razy w tygodniu) i połączony z odpowiednią dietą oraz wypijaniem dużych ilości wody. Oprócz zmniejszenia widoczności wiotkiej podskórnej tkanki tłuszczowej, ćwiczenia ujędrnią oraz uelastycznią skórę ud i pośladków. Warto zatem zacząć ćwiczyć. W tym przypadku, zdecydowanie najefektywniejszym treningiem redukującym cellulit jest trening interwałowy typu HIIT oraz siłowe ćwiczenia na cellulit ud i pośladków.

4.      Szybciej się męczę i bolą mnie stawy

Waga w sposób pośredni wpływa na kondycję fizyczną oraz sprawność ruchową. Zbyt duże obciążenie nadmierną masą ciała bardzo często wywołuje trudności w dłuższym spacerowaniu, wchodzeniu po schodach, nie wspominając o bieganiu czy innych bardziej wymagających czynnościach. Zadyszka objawiającą się uczuciem „braku tchu”, zaczerwieniem twarzy oraz szybszą praca serca może utrudniać nawet młodym dziewczynom swobodne życie towarzyskie np. tańczenie na imprezach. Gdy przyspieszonej męczliwości towarzyszy ból stawów (kręgosłupa, kolan), ćwiczenia wsparte dietą redukcyjną są wtedy skutecznym sposobem na pozbycie się dyskomfortu i obniżonego samopoczucia.

5.      Moje libido spadło do zera

Brak ćwiczeń może być zabójcą libido. Powodem są nie tylko narastające kompleksy związane z pogorszeniem sylwetki, lecz także typowo fizjologiczne reakcje towarzyszące wysiłkowi fizycznemu. Według większości seksuologów kobiety trenujące systematycznie mają dużo bardziej udane życie intymne, niż te, które unikają sportu. Ćwiczenia nie tylko podnoszą ogólną kondycję, bardzo istotną w kontekście zbliżeń z partnerem. Okazuje się także, że organizm w odpowiedzi wysiłek zaczyna produkować więcej testosteronu, odpowiadającego za utrzymanie wysokiego poziomu libido. Jeśli zatem narzekacie na spadek libido, to ważny sygnał, że należy zacząć ćwiczyć.

6.      Stan mojej cery uległ pogorszeniu

Nieprawidłowa dieta, brak ruchu oraz stres są czynnikami mogącymi wywoływać trądzik nawet u dorosłych kobiet, które nigdy nie miały z nim problemów. Zauważono, że ćwiczenia o umiarkowanej intensywności pozwalają na redukcję napięcia psychicznego, które wtórnie może wywoływać zaburzenia hormonalne zaostrzające łojotok oraz powodujące pojawianie się pryszczy. Aby trening wspomagał proces gojenia się niechcianych wyprysków, nigdy nie należy wykonywać go w makijażu. Należy także pamiętać o zbilansowanej diecie z niską zawartością tłuszczy zwierzęcych oraz cukrów prostych. Ponadto na silniejszy trądzik należy zastosować leczenie dermatologiczne, jak czytamy na portalu https://Dermatolog.pl lub wspomóc walkę z trądzikiem tabletkami – https://dermatolog.pl/top-6-tabletki-na-tradzik-bez-recepty/.

To tylko niektóre z sygnałów, które powinny być motywacją, żeby zacząć ćwiczyć, bądź zwiększyć częstotliwości treningów. Ćwiczenia wpłyną nie tylko na bardziej atrakcyjny wygląd, ale też na stan zdrowia, umysłu (lepsze dotlenienie mózgu, zwiększona koncentracja podczas nauki, pracy) i stan emocjonalny (dzięki tzw. hormonom szczęścia uwalnianym podczas wysiłku). Osoby aktywne mają ogólnie lepsze samopoczucie i w pełni korzystają z życia.

4 komentarze

  • KasiaW

    Najgorszy jakby nie patrzeć jest punkt 1 – moje ulubione jeansy leżą w szafie 🙁 Miałam nadzieję, że się skurczyły w praniu 😉 ale nieee… Waga nie kłamie…. +4kg przez święta i ferie u babci. Ale nie czekam dłużej, zaczynam działać!

    • Fitblogerka

      Nie ma co się załamywać, tylko trzeba zacząć ćwiczyć – wystarczy wybrać na Youtube filmiki z treningami i można poćwiczyć w domu. Albo przyłożyć się do ulubionego sportu, zacząć chodzić na siłownię lub zajęcia fitness. I wprowadzić zdrowe odżywianie, a zwłaszcza unikać śmieciowego jedzenia.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *