orzechy włoskie dlaczego warto jeść
Dieta

Orzechy włoskie – dlaczego warto je jeść?

Orzechy włoskie zapobiegają powstawaniu groźnych chorób i dbają o naszą urodę.

Właściwości odżywcze orzechów włoskich

Orzechy włoskie charakteryzują się bardzo wysoką kalorycznością. Wynika to z dużej zawartości tłuszczu. W orzechach tych znajdują się wielonienasycone kwasy tłuszczowe, w tym także cenne kwasy omega-3 odpowiedzialne za właściwe funkcjonowanie m.in. serca i mózgu.

Orzechy włoskie, to także bogate źródło białka, węglowodanów, błonnika, potasu, fosforu, cynku, kwasu foliowego, witaminy E, B6, manganu, a także działających przeciwnowotworowo polifenoli.

Wpływ orzechów włoskich na zdrowie

Jakie właściwości prozdrowotne niesie ze sobą spożywanie orzechów włoskich? Przede wszystkim doskonale sprawdzają się one w profilaktyce.

  • Mają działanie antynowotworowe i przeciwmiażdżycowe.
  • Dzięki zawartości aminokwasu argininy, orzechy włoskie mogą zmniejszać ryzyko powstania choroby wieńcowej.
  • Orzechy włoskie działają kojąco na układ nerwowy, redukują stres.
  • Koenzym Q10 oraz witamina E, będąca doskonałym antyoksydantem, spowalniają procesy starzenia się.
  • Orzechy włoskie redukują poziom tzw. złego cholesterolu we krwi, a także ryzyko różnorodnych chorób krążenia.
  • Cynk, miedź oraz kwas elagowy zawarte w orzechach włoskich korzystnie wpływają na budowanie odporności organizmu.
  • Orzechy włoskie spowalniają wchłanianie cukrów prostych, dzięki czemu są doskonałym uzupełnieniem diety cukrzyków, szczególnie potraw z owocami. Indeks glikemiczny tych orzechów wynosi 15.
  • Miedź i cynk z orzechów pomagają zadbać o cerę. Minimalizują wydzielanie sebum, rozszerzanie się porów i tworzenie niedoskonałości.
  • Wysoka kaloryczność sprawia, że orzechy włoskie są niezwykle sycące i pomagają w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, bez uczucia głodu.

Więcej informacji i ciekawostek na temat zdrowego odżywiania znajdziesz na stronie Dietetyk.guru

Ile orzechów włoskich i w jakiej formie najlepiej spożywać?

Przyjmuje się, że 1-2 łyżki orzecha włoskiego dziennie to optymalna porcja, by skorzystać z jego dobroczynnych właściwości. Bardzo ważnym jest jednak wcześniejsze upewnienie się, że nie wystąpi żadna reakcja alergiczna. Orzechy włoskie są bowiem owocem wysoko uczulającym. Można zjadać orzechy samodzielnie w postaci surowej. Najlepiej jednak łączyć je z owocami, nabiałem i potrawami mięsnymi.

Zdjęcie: Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *