odchudzanie przy otyłości
Dieta

Od czego zacząć odchudzanie przy otyłości?

Otyłość to złożona choroba przewlekła, a do jej powstania może przyczynić się wiele czynników środowiskowych, czyli na przykład nieprawidłowe odżywianie i mała aktywność ruchowa, a także psychologicznych i metabolicznych oraz hormonalnych.

Jak zacząć się odchudzać?

Jeśli podejmiesz kolejną decyzję o rozpoczęciu odchudzania, zadbaj o solidne podstawy. Znajdź własną najpoważniejszą przeszkodę w odchudzaniu i to na niej się skup. Odchudzanie jest trudne, dlatego tak często się poddajemy i nie osiągamy naszych celów. Ważne jest dobre nastawienie psychiczne, musisz mieć dużo samozaparcia i chęci jeśli chcesz osiągnąć sukces.

Zaraz dowiesz się od czego zacząć odchudzanie. Jeśli chcesz zredukować masę ciała trzeba zacząć od zmiany trybu życia i diety. W jedzeniu podstawą jest regularność. Nie musisz jeść tylko sałaty, ważne jest, żeby jeść systematycznie. Warto też zmienić tryb życia. Jeżeli nie masz czasu lub pieniędzy na zapisanie się na siłownię lub jakikolwiek trening, chodź przynajmniej na spacery. Półgodzinny spacer dziennie przyczyni się do zmiany Twojej kondycji na lepsze.

Na czym polega zdrowe i skuteczne odchudzanie?

Większość blogów o odchudzaniu głosi ten sam przekaz. Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania. Spożywaj posiłki regularnie (4–5 posiłków co 3–4 godziny). Unikaj spożywania cukru i słodyczy (zastępuj je zdrowymi przekąskami), warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i w jak największej ilości, co najmniej połowę, tego co jesz. Pamiętaj o właściwych proporcjach: 3/4 – warzywa i 1/4 – owoce. Ograniczaj tłuszcze i spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0,5 kg/tyg.). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.

Odchudzanie to proces, który należy zaplanować na dłuższy czas. Przyniesie efekt, jeśli będziesz jeść niewielkie porcje, ale częściej (najlepiej jeść pięć posiłków dziennie). Skutecznie schudniesz jeśli twoja dieta będzie przemyślana, jeśli zaplanujesz co będziesz jeść i w trakcie posiłków skoncentruj się na jedzeniu. W czasie odchudzania pij około dwóch litrów niesłodzonych napojów dziennie. Jak można się domyślić większe efekty uzyskasz jeżeli zaczniesz ćwiczyć.

Dieta ketogenna: rewolucja w odchudzaniu

Dieta ketogeniczna (ketogenna) zaliczana jest do diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych. W czasie diety ketogennej organizm nie czerpie energii z węglowodanów, lecz ze spożywanych i własnych tłuszczów, co wykorzystują osoby chcące się pozbyć nadprogramowych kilogramów. Podczas stosowania tej diety tłuszcz stanowi większość dostarczanej organizmowi energii. Dieta ketogenna gwarantuje zdrową redukcję masy ciała. Jeżeli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, twoja dieta musi być odpowiednio zbilansowana (jeśli sam nie umiesz rozpisać diety udaj się do specjalisty ds. keto – ketowariatka.pl).

Jeśli chcesz szybko i bezpiecznie schudnąć 10 kg postaw na dietę ketogeniczną. Jedz zdrowe tłuszcze, pełnotłusty nabiał i zielone warzywa. Natomiast unikaj węglowodanów takie jak ryże, makarony, kasze. Przede wszystkim ogranicz cukier, nie jedz słodyczy i nie pij napojów gazowanych, zamiast nich pij niesłodzoną wodę. Wysypiaj się, jeśli chcesz mieć energię do ćwiczeń, które są podstawą skutecznego odchudzania.

2 komentarze

  • My Name

    Czytam książki o zdrowiu i krótkotrwała dieta nie jest polecana, a wręcz są wyniki z dieta ketogeniczna jest szkodliwa – najlepsze zrównoważone odżywianie składa się z w większej mierze z warzyw i owoców raz dwa razy w tygodniu ryba chociaż codziennie mięso jest dopuszczalne do jakieś tam dawki ale małej.
    Ja stosuję tzw dietę długowieczności wg tej samej książki a przynajmniej staram się…
    Mój błąd to podjadanie wieczorami…
    Nie mogę schudnąć poniżej 115kg dzięki leją.,.
    Chodzę na piechotę średnio na 2 godz spacery…

    W Święta przytyłem 3 – 4 kg tylko sobie pozwoliłem…
    Tak to obiad warzywa kasza i zupa z ryżem na mięsie jedzona bez mięsa.
    Śniadanie płatki owsiane górskie lub sałaty.
    Dużo owoców.
    Kolacja, zupa, owoce i rzadko coś innego np dziś jajecznica oraz dużo chleba z masłem do tego czosnek lub pomidor z cebulą… Owoce

    Kolega je pizzę i frytki co tydzień oraz ciacha, piję cole soczki i warzy niezmiennie 95kg.,.

    I nie wiem już o co chodzi…
    Kolega podejrzewa mnie że coś oszukuje a ja wiem że to przez leki i efekty jojo dawne…

    Ok tyle ale diety keto nie chcę spróbować gdyż co po diecie, efekt jojo.

    Dodam że ważyłem 154kg

    • Fitblogerka

      Dziękuję Ci bardzo, że znalazłeś czas, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami w odchudzaniu. To bardzo ważne dla wielu osób – wspiera, daje dodatkową motywację i wskazówki.
      Zgodzę się z Tobą, że nie każda dieta jest dla każdego – na problemy z wagą wpływają m.in. choroby tarczycy, cukrzyca, czy tak jak wspomniałeś przyjmowanie leków. Dietę należy dobierać indywidualnie i na pewno warto udać się do lekarza i zrobić badania profilaktyczne zalecane przy otyłości. W niektórych poważnych przypadkach lekarz może zalecić nawet przeprowadzenie operacji bariatrycznej.
      Odnośnie diety ketogenicznej to bardzo dużo osób interesuje się tą dietą i stosuje ją na własną rękę, czasem nie do końca znając jej podstawowe założenia lub błędnie je rozumiejąc, np. wiele osób w tej diecie unika warzyw, co jest niestety popularnym błędem. Między innymi z tego względu zdecydowałam się zaprosić czytelników do bardziej obszernych źródeł na temat tej diety.
      Wracając do Twoich doświadczeń z nadwagą, to przede wszystkim GRATULUJĘ Ci ogromnego już sukcesu. Wiele osób mówi o podobnych doświadczeniach jak Ty, że im mniejsza jest już nadwaga, tym jest trudniej i kilogramy ubywają znacznie wolniej, więc być może wszystko robisz prawidłowo i powinieneś dalej trzymać ustalone wcześniej założenia dietetyczne i oczywiście kontynuować spacery. Być po prostu konsekwentny. Jeżeli jednak masz możliwość skorzystania z porad dietetyka, to spisz swój tygodniowy jadłospis, zrób zdjęcia produktów przetworzonych, które spożywasz, zrób podstawowe badania i udaj się na wizytę. Być może poza działaniem leków, przykładowo dostarczasz za dużo cukru do organizmu. Wiele owoców ma go dość sporo, mają go nawet płatki śniadaniowe typu musli fit i jogurty owocowe. Dlatego uważam, że warto dokładnie przeanalizować swoją dietę ze specjalistą w tej dziedzinie.
      Trzymam kciuki za Twoje dalsze sukcesy, jeszcze raz dziękuję i czekam na wiadomości od Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *