Najlepsze suplementy na siłę i masę
Dieta

Najlepsze suplementy na siłę i masę

Cechą charakterystyczną treningu siłowego jest fakt, że wraz z rosnącym stopniem zaawansowania może zmniejszać się progres treningowy. Tempo zwiększania obciążenia w trakcie pierwszych cykli treningowych nagle wyraźnie spada w trakcie kolejnych, nawet pomimo doskonale ułożonego planu treningowego. Jak temu zaradzić? Dobrym pomysłem może okazać się właściwa suplementacja. Dlatego przedstawiamy dzisiaj najlepsze suplementy wspomagające budowanie siły i masy.

Jak działa kreatyna?

Najbardziej popularną formą tego suplementu jest monohydrat kreatyny. Ten rodzaj był stosowany przez kulturystów już kilkanaście lat temu. Aktualnie konkuruje z nim jabłczan kreatyny, który nie powoduje gromadzenia się wody podskórnej. Tak naprawdę kreatyna jest obecna w naszych komórkach. W trakcie wysiłku beztlenowego, który trwa do kilkunastu sekund, źródłem energii dla organizmu jest tzw. ATP. Kreatyna powoduje podniesienie poziomu ATP, co prowadzi do zwiększenia siły. Dzięki temu podczas treningu można wykonać więcej powtórzeń przy wyższym obciążeniu. Kreatyna wykazuje silne działanie anaboliczne, które prowadzi do zwiększenia siły oraz masy mięśniowej. Suplement należy przyjmować przed i tuż po zakończeniu treningu.

Jak działa arginina?

Arginina to substancja, która prowadzi do zwiększenia poziomu tlenku azotu we krwi. To w prosty sposób przekłada się na wydajność transportu aminokwasów i glukozy do mięśni. Wraz ze wzrostem glukozy i aminokwasów w mięśniach przybywa nam także siły podczas ćwiczeń, choć to nie jedyne działanie argininy. Ma ona także wpływ na szybszą regenerację po zakończonym treningu. Ponadto wywołuje w trakcie ćwiczeń uczucie mocno napompowanych mięśni.

Jak działa beta-alanina?

Omawiając suplementy na siłę i masę, na pewno nie można pominąć beta-alaniny. Jest ona wykorzystywana przede wszystkim przez sportowców uprawiających dyscypliny o charakterze wytrzymałościowym. Beta-alanina opóźnia pojawienie się uczucia zmęczenia. Ponadto eliminuje z mięśni kwas mlekowy, który negatywnie wpływa na organizm podczas długiego treningu. W przypadku treningu siłowego olbrzymim atutem beta-alaniny jest jej zdolność do podwyższenia poziomu testosteronu produkowanego przez organizm. Wraz ze wzrostem poziomu testosteronu rośnie siła mięśni. Ponadto beta-alanina pozwala na zwiększenie długości i intensywności treningu, co przekłada się na wzrost masy mięśniowej.

Jak działają boostery testosteronu?

Boostery testosteronu, jak łatwo się domyślić, stymulują naturalną produkcję tego hormonu. Wzrost poziomu testosteronu prowadzi do zwiększenia wspomnianego już wcześniej ATP w organizmie. To z kolei przekłada się na wzrost siły, ale testosteron ma wpływ nie tylko na siłę mięśni. Stymuluje on także przemiany anaboliczne, które pozwalają na bardziej efektywne wykorzystanie aminokwasów do odbudowy mięśni. Ponadto boostery poprawiają tempo spalania tkanki tłuszczowej oraz mają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie.

Jak działa BCAA i glutamina?

Zadaniem BCAA (aminokwasów rozgałęzionych) oraz glutaminy jest ochrona mięśni przed procesami katabolicznymi. W trakcie intensywnego treningu organizm może je także wykorzystać jako źródło energii. BCAA stymuluje organizm do wykorzystania tłuszczu jako dodatkowego źródła energii. Glutamina zgromadzona w mięśniach ma bezpośredni wpływ na wzrost siły podczas treningu. Ponadto glutamina stymuluje organizm do produkcji hormonu wzrostu.

Jeżeli chcecie poznać pełną ofertę suplementów, które mają bezpośredni wpływ na poprawę siły i masy, to warto odwiedzić sklep goodpower.eu. Znajdziecie tam produkty renomowanych dostawców, które pozwolą Wam realizować swoje cele treningowe.

Zródła: fot. materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *