Jak zadbać o sylwetkę przed ślubem i dobrać piękną suknię ślubną do figury
Fit news

Jak zadbać o sylwetkę przed ślubem i dobrać piękną suknię ślubną

Okres wakacyjny to czas ślubów, ale też czas zaręczyn. Patrzysz na symbol miłości na serdecznym palcu i właśnie uświadamiasz sobie, że zbliża się ten wielki dzień. Trzeba zadbać o tak wiele spraw związanych z organizacją ślubu i wesela. Wiele przyszłych panien młodych przygotowania do ślubu zaczyna już nawet rok wcześniej, a inne działają bardziej spontanicznie. Znam nawet przypadki, że przyszła panna młoda zrealizowała wszystkie przygotowania do wymarzonego ślubu w miesiąc. Jednak w tym całym wirze przygotowań, trzeba zadbać także o siebie. Przecież każdy, a przede wszystkim każda z nas chce czuć się i wyglądać jak najlepiej w tym wyjątkowym dniu. I tu często pojawia się pytanie, jak schudnąć przed ślubem?

Jeśli jesteś niezadowolona (lub niezadowolony) ze swojej wagi, możesz postarać się o utratę nadprogramowych kilogramów, a także o wzmocnienie mięśni, zanim nadejdzie wielki dzień. Oczywiście, jeśli chcesz pozbyć się nadwagi, to Twoje wysiłki będą jeszcze cenniejsze, z takich ważnych powodów jak zdrowie, a nie tylko lepsze dopasowanie sukni ślubnej lub smokingu w przypadku panów. Niech dzień ślubu będzie tylko dodatkową motywacją, dla wymarzonych, długotrwałych efektów sylwetkowych.

Dobór sukni ślubnej

Nie bez powodu już na samym początku pojawia się ten temat. Odpowiedni dobór kroju sukni ślubnej do figury potrafi pięknie optycznie wysmuklić sylwetkę. Bez względu na to, czy marzysz o „syrence”, czy o „księżniczce”, czy innym fasonie, powinnaś przymierzyć każdy krój, żeby ocenić, w którym z nich najlepiej się czujesz i wyglądasz. Zainspiruj się programami telewizyjnymi o doborze sukni ślubnych, propozycjami w internecie, a także zaufaj sugestiom stylisty w salonie sukni ślubnych. Czasami przyszłe panny młode z trudem dają się przekonać styliście do przymierzenia zaproponowanego fasonu, a potem z zaskoczeniem podziwiają się w lustrze.

Planujesz schudnąć przed ślubem, nie bój się zamawiać wcześniej sukni ślubnej.

W większości profesjonalnych salonów planowana jest druga przymiarka sukni tuż przed datą ślubu. Uwzględnia ona ewentualne poprawki. Jeśli salon w Twojej okolicy nie ma takiej usługi, to możesz po prostu ustalić termin poprawki z krawcową. Mimo że planujesz utracić kilka kilogramów, nie kupuj na siłę za ciasnej sukienki — zmniejszenie obwodów sukni jest dość proste, poszerzenie może być skomplikowane lub wręcz niemożliwe. Nawet jeśli jesteś pewna, że utracisz kilka kilogramów, to niełatwo jest ocenić, o ile centymetrów zmienią się poszczególne obwody ciała — biodra, talia, biust, czy ramiona. Każda z nas jest inna i zmiana obwodów zależy od diety, treningów, ale też od indywidualnych predyspozycji. Dlatego nie staraj się dopasować figury do sukni, tylko suknię ślubną do swojej figury.

Aktualne trendy obowiązujące w sukniach ślubnych są bardzo korzystne dla każdej figury. Są modne zarówno suknie mocno rozkloszowane, jak i dopasowane syrenki, suknie z odkrytymi ramionami i dekoltem, a także z długim rękawem z delikatnej koronki, jak można zauważyć na zdjęciach topowych wzorów sukni na http://medicot.pl/wzory-sukien-slubnych-wyjatkowe-suknie-slubne/ Wiele z zaproponowanych tu modeli sukni ślubnych jest po prostu zachwycająca.

Jak-suchnać-przed-ślubem-Piękne-suknie-ślubne

Jeśli masz już upatrzony wzór sukni ślubnej, to nie zapomnij o detalach: wygodnych „pantofelkach”, welonie, dodatkach biżuteryjnych, kwiatach, profesjonalnym makijażu, manicure i pedicure. Niezwykle ważna jest też piękna fryzura, która wraz z welonem lub ozdobą do włosów będzie jak korona księżniczki. Ciągle w modzie są delikatne upięcia, a jeśli szukasz inspiracji do pięknej fryzury ślubnej to zobacz propozycje na http://medicot.pl/fryzury-na-slub-srednie-wlosy/

Dobrze dobrana suknia ślubna, przepiękne dodatki i piękna stylizacja włosów i paznokci sprawią, że w tym wielkim dniu będziesz wyglądać przepięknie i czuć się wyjątkowo. A jeśli przy okazji przygotowań uda Ci się zrzucić kilka kilogramów nadwagi, czy wzmocnić mięśnie, to tylko dodatkowy plus, przede wszystkim dla Twojego zdrowia. Zachowaj jednak umiar!

Awaryjna dieta, żeby schudnąć przed ślubem

Organizacja wesela wymaga zaangażowania, a często wywołuje niemałe zamieszanie – dla Ciebie, a także wśród członków rodziny. Będziesz potrzebować dużo energii i dobrego samopoczucia, aby sprostać łatwiejszym i trudniejszym sprawom organizacyjnym. Pomysł na drastyczną, „awaryjną dietę” tylko zwiększy Twoje rozdrażnienie, pozbawi Cię energii potrzebnej do uzyskania efektywnych treningów, do codziennego funkcjonowania, a także do często niełatwej organizacji wesela. Energia do działania jest zatem w tym okresie Twoim największym skarbem! Nie daj się więc nabrać na tzw. „diety cud”, czy chwilowe „mody dietetyczne”, albo spożywanie drastycznie niskiej ilości kalorii. Nie tędy droga! Takie diety spowodują, że Twój organizm zacznie „spalać mięśnie”, aby dostarczyć organizmowi energię. W zdrowym i skutecznym odchudzaniu, bez efektu jojo, chodzi o spalenie tkanki tłuszczowej.

Ekstremalne ograniczenie kalorii może powodować wiele niekorzystnych dla zdrowia i Twojego wyglądu efektów, tj.:

  • zmęczenie, zaburzenia rytmu serca
  • poszarzała skóra twarzy, sucha skóra ciała, wypadające włosy, łamliwe paznokcie
  • zawroty głowy, omdlenia, anemia
  • zaburzenia cyklu miesiączkowego, problemy z libido, a także z płodnością
  • problemy żołądkowe, w tym zaparcia lub biegunki

Z pewnością nie chcesz, żeby dopadł Cię którykolwiek z powyższych objawów, związanych ze złą dietą. Tym bardziej, że aby skutecznie stracić kilka kilogramów nadwagi, trzeba zwiększyć swoją aktywność ruchową, a zapotrzebowanie kaloryczne jest większe u osób żyjących aktywnie.

Zatem, zamiast skupiać się na za małych porcjach żywieniowych, jedz normalnie, ale zadbaj o jakość posiłków i sposób jedzenia.

Wskazówki dietetyczne, które pomagają zdrowo schudnąć przed ślubem:

  • Nie pomijaj posiłków, staraj się jeść regularnie, o stałych porach – unikaj sytuacji, w których nie jesz wiele godzin, a potem napychasz brzuch do syta. Regularne jedzenie, mniejszymi porcjami pomoże ustabilizować metabolizm.
  • Wyeliminuj niezdrowe fast foody, słone przekąski, słodkie napoje, słodycze, alkohol
  • Unikaj produktów silnie przetworzonych, które mają przeróżne spulchniacze i konserwanty źle wpływające na sylwetkę
  • Jedz więcej warzyw i ryb zamiast np. ciężkostrawnego mięsa. Jednak bez skrajności – dieta powinna być zróżnicowana
  • Jeśli spożywasz małe ilości białka, spróbuj zwiększyć jego ilość dzięki pokarmom wysokobiałkowym – istotne u osób trenujących
  • Pij bardzo dużo wody
  • Jeśli masz choroby, które przyczyniają się do otyłości jak np. niedoczynność tarczycy, cukrzyca, stosuj się ściśle do wytycznych lekarza

Warto też spotkać się z dietetykiem, który sprofiluje odpowiednią dietę. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości, trzymaj się tych podstawowych zasad dietetycznych. I pamiętaj, że nie tylko liczba kalorii odpowiada za masę ciała, skup się na jakości i sposobie jedzenia. Zrównoważona dieta zapewni Ci energię, której potrzebujesz w czasie przygotowań ślubnych i pozwoli cieszyć się wyjątkowym dniem ślubu.

Ćwiczenia dla przyszłej panny młodej

Jeśli chcesz zadbać o sylwetkę przed ślubem, niezwykle ważne są ćwiczenia, ponieważ przyspieszają metabolizm i pomagają ładnie kształtować figurę. Jednak przygotowując plan treningowy, również należy zachować rozsądek – trzeba zacząć powoli i dopiero stopniowo zwiększać intensywność ćwiczeń czy dystans biegowy. Celem jest spalenie większej liczby kalorii podczas treningów niż ich przyjmowana ilość wraz z posiłkami. Należy zacząć od treningów kardio, czyli treningów wytrzymałościowych. Trening kardio to każde ćwiczenie podnoszące tętno np. bieganie, czy szybki marsz. Odpowiednio rozplanowane, przynoszą bardzo dobre efekty, o czym więcej informacji w moim wpisie Jak biegać żeby schudnąć.

Wskazówki do ustalenia planu treningowego przed ślubem:

  • Na początku postaw na treningi typu kardio np. szybki marsz, bieganie, jazda na rowerze, pływanie
  • Dostosuj treningi do swoich możliwości. Zaczynaj powoli i z czasem zwiększaj dystans i intensywność treningów, aż do bardzo intensywnych treningów interwałowych – HIIT
  • Nie pozwól swojemu organizmowi przyzwyczaić się do jednego rodzaju treningu – połączyć ćwiczenia kardio z treningiem siłowym
  • Trenuj regularnie, ale nie codziennie (około 3 razy w tygodniu)
  • W dni bez treningu zrób spacer
  • Zadbaj o dobrą regenerację organizmu – pamiętaj o odpowiedniej długości snu i przynajmniej raz w tygodniu daj sobie czas na relaks

Regularna i dostosowana do możliwości organizmu aktywność fizyczna pomoże osiągnąć Twój cel sylwetkowy. Ćwiczenia pozwolą również wyzwolić endorfiny, czyli hormony szczęścia, zmniejszając przedweselny stres i pomagając w lepszej organizacji wszelkich przygotowań.

Powiedz „tak”

Każdy Twój plan – zarówno na organizację ślubu, wesela, jak i plan utraty nadprogramowych kilogramów to piękne wyzwanie. Pamiętaj jednak, że utraty wagi nie robisz jednorazowo, aby wyglądać inaczej na zdjęciach w dniu ślubu. To coś, co robisz dla siebie, dla swojego zdrowia, a często nawet dla nowego, lepszego komfortu życia. Możesz oczywiście zacząć działać podczas weselnych przygotowań, ale pamiętaj, żeby dbać o sylwetkę przez długie lata po ślubie. Zatem podejdź do utraty wagi z rozsądkiem, bez radykalnych diet. Pięknie dobrana suknia, makijaż, włosy i dodatki, pozwolą Ci cieszyć się tym wyjątkowym dniem.

Nie pytaj jak schudnąć przed ślubem, tylko po prostu jak schudnąć i pozbyć się nadwagi. Pozwól, żeby zdrowe plany dietetyczne i treningowe pozostały z Tobą na całe życie tak jak piękne wspomnienia ze ślubnego kobierca. Powiedz „tak” nowemu stylowi życia.

3 komentarze

  • Natalia

    O nie, dawno tu nie zaglądałam i okazało się, że ze strony poznikały wszystkie przepisy, z których czasem korzystam. Chciałam sprawdzić, co nowego, a tu klops. :'(

    • Fitblogerka

      Cześć Natalia! Dziękuję za cenną uwagę ❤. Rzeczywiście już jakiś czas temu strona przeszła trochę zmian. Jednak jeśli mojej czytelniczce brakuje przepisów, to postaram się, żeby przepisy sukcesywnie wracały na stronę. Ostatnio w sekcji dieta pojawiły się zielone koktajle, a teraz mój planowany nr 1 to placki bananowe. Ale jeżeli wolałabyś inny przepis to daj znać – Twoja propozycja będzie na 1 miejscu ❤❤❤

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *