25.06.2014

Siłownia musi poczekać

Jak zawsze po kilku tygodniach kolejnego treningu siłowego przyszedł czas nasycenia. Trening był naprawdę fajny (chcecie recenzję?), ale jak każdy poprzedni po prostu mi się znudził. Teraz czas się zastanowić co dalej. 


Jako, że w tym tygodniu zaczynamy przygotowania do sezonu siatkarskiego (ja dołączam od przyszłego tygodnia), lekko się waham nad rozpoczynaniem kolejnej siłówki. Powiem więcej, zastanawiam się nawet czy wdrażanie w życie jakiegokolwiek planu na chwilę obecną ma sens. Treningi na hali będziemy mieć dwa razy w tygodniu i podczas nich będzie pełny pakiet - siła, wytrzymałość a na koniec 15 minut interwałów. Do porzygania (dosłownie), ale cóż - trener uważa, że właśnie takie treningi są najefektywniejsze. Nie chcę za bardzo obciążać mojego ciała, bo wiem, że już to będzie dużym obciążeniem. Do tego trwa u mnie najgorętszy okres na studiach i potrwa jeszcze do końca lipca. No i plażówka, pewnie ciągle będziemy grać.

Myślę, że w kolejnych tygodniach przestawię się na rytm siatkówkowy, bo bardzo (bardzo, bardzo) zależy mi, żeby dostać się do tej drużyny. Wiem, że obecnie są trzy libero łącznie ze mną (z czego dwie to "stałe klubowiczki"), a do sezonu mogą być zgłoszone tylko dwie. Muszę być dużo lepsza, żeby trener wybrał właśnie mnie. Dlatego postanowiłam w przyszłych kilku tygodniach skupić się na tym a na siłownię chodzić uzupełniająco, z naciskiem na nogi i plecy.

Mimo to zamierzam się od czasu do czasu wymądrzyć na temat treningów siłowych, szczególnie na YouTube. :) Przy okazji, jeśli macie jakieś ciekawe i szybkie plany FBW, to śmiało podrzucajcie, bo pewnie wybiorę sobie coś na zapas, na okres po przygotowaniach siatkarskich. Trening, które robiłam obecenie (nr 5 z SFD) był super, stawiam go na pierwszym miejscu razem z poprzednim (numerem 3 - klik do recenzji) i szukam podobnego. Pewnie zapytacie się o splita, ale uważam, że jeszcze za wcześnie. Ani nie czuję się na siłach, ani czasowo nie dałabym rady. Jeszcze zdążę robić dzielone. Piszcie w komentarzach czy znacie jakieś fajne i szybkie treningi FBW. Bardzo chętnie przygarnę coś nowego ;)

11 komentarzy :

  1. Cześć, nie wiem o siatkówce ze swojego doświadczenia, ale mój mąż jest niezły i też jest libero (aczkolwiek amatorskie ligi) i ćwiczę też na siłowni nieraz z siatkarzami Asseco Resovii i z tego co widzę, jak się przygotowują do sezonu to też ćwiczą ale taki bardziej crossfitowy trening na tej klatce.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też gram amatorsko :) To byłby mój pierwszy sezon jako libero (wcześniej grywałam tylko na pojedynczych meczach) i dlatego muszę się postarać.

    OdpowiedzUsuń
  3. siatkowka to jest ciezki trening sam w sobie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nebeskaa Natalia25 czerwca 2014 19:12

    niestety nic nie podrzucę, bo żadnego FBW jeszcze nie wykonywałam :) powodzenia w siatkówce! to dość wymagający sport :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robiłam jak narazie obwodówkę,nr.2 i obecnie nr.4 z sfd,ale zapewne Tobie one nie przypasują:)

    Mogłabyś napisać jak wyglądają poszczególne sekwencje na siłę i wytrzymałość które robicie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Napiszę jak zacznę trenować, bo chyba obecnie jest nieco inaczej.


    Dwa lata temu było tak (trening około 2 - 2.5 godz):
    - rozgrzewka w postaci biegania z piłkami lub bez, różnych skipów do siatki, czasami wyścigi między liniami na sali,
    - rozgrzewka z piłkami,
    - lekkie gry najczęściej ze zbijaniem z drugiej linii,
    - obwody siłowe z jedym do dwóch ćwiczeń zwinnościowych,
    - gra, czasami elementy techniczne,
    - 15 minut interwałów 30s ćwiczeń 15s przerwa z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi jak i typowo siatkarskimi,
    - tutaj średnio jednej dziewczynie było słabo i musiała się położyć :)
    - koniec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gosia!! Jedziesz z tą siatkówką :))) !!

    OdpowiedzUsuń
  8. a pewnie :) z przyjemnością po sezonie wrócisz do siłowego, a teraz zmień z radością na siatę i baw się ile wlezie.
    ale po co ja Ci to mówię - sama to wiesz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzymam kciuki, zmieciesz konkurencję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko nie zapomnijcie pić ile trzeba http://www.open-info.eu/uzupelnianie-plynow-w-organizmie-ile-pic-wody-dziennie/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie cenny, dziękuję!