13.03.2014

Trening dla początkujących #1 - trenuj ze mną!

Stworzyłam serię dla początkujących nie tylko po to, żeby pisać Wam nudną teorię na temat ćwiczeń. Postanowiłam dosłownie wyciągnąć Was sprzed kanapy i zachęcić do ćwiczenia razem ze mną. W końcu się przemogłam i nagrałam trening, który możecie robić razem ze mną. Narazie nie mam super sprzętu, więc jakość jest jaka jest. Pamiętajcie też, że nie jestem trenerem i popełniam błędy, ale staram się je minimalizować. W tym filmiku nie udało mi się to przy pompkach.


Trening dla początkujących, który może być również Twoim pierwszym treningiem, ma 3 serie i 3 ćwiczenia. Każde z ćwiczeń już opisałam. Przy pompkach robicie to, co umiecie. Ja na filmiku pokazałam dwie wersje, ale równie dobrze możecie zacząć od kolan a skończyć leżąc na ziemi i tylko podnosząc górną część ciała na rękach albo robiąc pompki przy ścianie. Pamiętajcie jednak, że to ćwiczenie na być dla Was wyzwaniem. Podczas treningu macie też trzymać tempo!

Trening składa się z 3 serii:
- 15 przysiadów (klik),
- 10 pompek (klik),
- 15 przysiadów,
- 10 wiosłowań oburącz (klik).

Na filmiku jest jedna seria więc powtarzacie 3 razy to co jest na filmiku. Na początku obowiązkowo rozgrzewka a po rozciąganie. Jeśli narzucicie sobie dobre tempo to trening potrwa niewiele krócej niż 10 minut, ale jest on skierowany dla początkujących, więc podejrzewam, że dobijecie nawet do 15.  To i tak krótko, a od czegoś trzeba zacząć :) Jeśli Wam za mało, to zróbcie 5 serii.

No to siup w sportowe gacie i koszulkę i robimy razem z Gosią. Raz, dwa, raz, dwa ;)


Dajcie znać czy chcecie więcej takich treningów :)

26 komentarzy :

  1. Skupiłam się głównie na Twoim tyłku:D Ale jest fajnie odstający:)

    A co do kolejnych takich wpisów to ja jestem jak najbardziej za!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uznaję to za komplement ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post :) Wielkie dzieki.
    Masz boski tylek i lydki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne i krótkie ćwiczenia. Dałabyś radę nagrać trening dla całego ciała?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny filmik - osobiście bardzo podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znajomi mówią, że mam "murzyńskie geny" ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten trening też jest dla całego ciała :) Co przez to rozumiesz?

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszy mnie to, od trenera miło to słyszeć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chodziło mi o brzuszki np. Nie znam się na tyle na treningach... ale jak mnie nic po treningu nie boli czyt. nie mam zakwasów to uważam, że jest dla mnie nieodpowiedni i rezygnuję :( zawsze można zrobić 5 serii zamiast 3...Masz jakieś inne porady?

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzuch całkiem dobrze pracuje w pompkach o ile je dobrze robisz, więc jak na moje oko brzuszki są na początku zbędne :) Ja nie mam prawie nigdy zakwasów. Zakwasy nie są wyznacznikiem jakości treningu. Na jakim poziomie zaawansowania jesteś? Jakie treningi robiłaś i które uznałaś za odpowiednie a które za nieodpowiednie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Lekko Chaotyczna13 marca 2014 19:44

    To teraz czekamy na trening na pośladki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sztanga, tyle ciężaru ile uniesiesz i przysiady do ziemi na przemian z martwym ciągiem :) Hm, a oprócz tego coś pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się, tyłek świetny :D

    Co do treningu- podstawowe ćwiczenia są najlepsze i nie trzeba wydziwiać, by się rozwijać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bodybuildingisalifestyle13 marca 2014 21:22

    wstyd się przyznać ale także zwróciłam uwagę na "murzyńskie" pośladki :P hihi fajnee... :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Paulina Hurija Ciesielska13 marca 2014 21:28

    Też tak uważam, tyłek super! Super trening, zacznij kręcić na poważnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Lekko Chaotyczna14 marca 2014 01:45

    A zamiast sztangi może być kijek i dwie pięciolitrówki? ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja chętnie obejrzę trening dla trochę bardziej zaawansowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Choć nie jestem już początkującą to naprawdę fajny trening, jak ma się mało czasu, albo nie ma sprzętu i butów. ;) Mnie też tak palce 'falują' do góry przy przysiadach i zastanawiałam się czy to dobrze. :)
    I mam jeszcze pytanie z serii głupich. W treningach Zuzki ostatnio trafiam na takie z odwrotnymi pompkami, czyli z leżenia trzeba się podnieść do pozycji pompki. I niby w teorii wiem jak to zrobić, a w praktyce wychodzi tak, że najpierw odrywam klatkę, a potem idzie tyłek w górę i przy którymś powtórzeniu kręgosłup zaczyna boleć. Masz jakąś radę, jak się do tego zabrać poprawnie? Tak żeby unosić jednocześnie i klatkę i dupsko? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki dziewczyny ;)

    Wysoko? Poniżej linii kolan :) Niestety jeszcze na tyle rozciągnięta nie jestem, żeby z rękami na karku zejść niżej. W przysiadzie przednim schodzę chyba niżej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że lepiej jak nie będą falowały, ale aż takiego znaczenia to nie ma.

    Napiąć brzuch? Znaczy wiesz, nie wiem jak trzeba być zaawansowanym, żeby wykonywać wszystkie powtórzenia idealnie prosto, bo nawet Zuzka tego nie robi. Ale napinanie brzucha to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nic nowego, że tak powiem... :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Na początek jasne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecież to trening dla początkujących, wątpię, by początkujący był w stanie zrobić ATG :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Może mam jakichś utalentowanych czytelników, którzy potrafią hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ogród Różności15 marca 2014 15:46

    oczywiście że chcemy więcej :)

    Po raz kolejny to przeczytasz ale masz świetne nogi i pupę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie filmy to kolejne inspiracje dla wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie cenny, dziękuję!