11.11.2012

Treningi dla początkujących

Widzę, że wiele osób ma problem z rozpoczęciem treningów, z ich znalezieniem lub zniechęceniem. Widzę, że dominuje Ewa Chodakowska lub bieganie. Lubię Ewę i szczerze imponuje mi jej sukces, ale jej ćwiczenia nie są jedyną opcją dla początkujących. Nie rozumiem, czemu dziewczyny tak desperacko szukają jej płyt (poza tym, że jej programy obecnie są już na youtube za darmo), skoro kluby fitness istnieją, filmiki na youtube istnieją itd... Co do biegania - nie polecam. Sama nigdy nie byłam początkująca na tyle, żeby nie przebiec co najmniej 20 min, ale zawsze chciałam przebiec więcej i denerwowała mnie zadyszka. Rozumiem, że może to zniechęcić.

Skąd pomysł na tego posta, skoro sama nie jestem początkująca? Zrobiłam przedwczoraj trening, który dla mnie okazał się zdecydowanie za lekki, ale uważam, że będzie idealny dla początkujących. Pewnie jest znany, ale może jeszcze ktoś go nie widział.



Trening trwa niecałą godzinę, łącznie z rozciąganiem, kiedy Jilian mówi bardzo ciekawe rzeczy - trening powinien być celem samym w sobie, a także drogą do kształtowania swojej osobowości. To samo powtarza Ewka (i ja!), ALE nie ma w tym nic złego jeśli naszym celem będzie również kaloryfer na brzuchu czy podniesiony tyłek :) Ćwicząc regularnie nawet nie chcąc, uczymy się systematyczności, samodyscypliny, a podczas treningu przekraczania własnych granic.

Sam trening złożony jest z kilku rund, które powtarzamy 2 razy. Jedyną rundą, podczas której się zmęczyłam (ale i tak nie bardzo), była runda z moutain climbers. Pamiętajcie, że jeśli nie dacie rady zrobić tego treningu w całości to zróbcie chociaż pół, czy co drugą rundę! Za którymś razem uda się i będzie rozpierać Was duma :)

Poza tymi treningami, Jilian ma inne treningi dla początkujących. Polecam przeszukać Youtube :)


Błędem, który jest moim zdaniem znaczący u początkujących, jest porywanie się na zbyt wysokie cele. Jeśli nie dasz rady zrobić całego treningu, to nie znaczy, że masz przestać ćwiczyć! Po to ćwiczysz, żeby kiedyś go zrobić (czy to nie jest logiczne?). Nawet zamieniając 5 minut siedzenia na kanapie na 5 minut ćwiczeń to już sukces.

A jak nie masz czasu, to może skończ czytać tego posta i idź poćwiczyć, od komputera tylko psują się oczy :P


Inne propozycje dla początkujących:


Cassey może mieć trochę denerwujący styl, ale prowadzi treningi bardzo podobne do Ewy. Ma dużo filmików, więc można trochę poprzebierać.



Wszystkim polecam kanał BeFIT. Tutaj akurat jeden z zestawów ćwiczeń dla "kompletnie" początkujących, jednak jest tam cała masa różnych form aktywności.




Kolejna propozycja - Fitappy. Tym razem po polsku, ale ze Stanów :) Znowu, trenerka ma różne zestawy ćwiczeń, można znaleźć coś dla siebie.


Jeśli ktoś z Was dzięki mnie zrobił chociaż jeden trening, to proszę dajcie mi znać! (haha, ale mam o sobie zdanie :D) No i oczywiście, czy interesuje Was dalej tematyka sportowa, a jak tak to co dokładnie? :)


40 komentarzy :

  1. Świetny post, dziękuję za niego :) Jestem totalnie początkująca, dopiero miesiąc temu ruszyłam tyłek z kanapy i postanowiłam zmienić swoje życie :) Zaczęłam z Jillian o której dziś napisałaś i z jej 30 Day Shred. W czwartek wykonam ostatnią sesję ćwiczeń i zastanawiałam się co dalej. Twój post spadł mi z nieba:) Wezmę się za Banish Fat Boost Metabolism. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Jak znajdę coś nowego, to pewnie napiszę drugą część, ale Ty wtedy powinnaś być już średniozaawansowana! ;)

      Usuń
    2. A tak jeszcze zapytam z ciekawości: ile razy w tygodniu polecasz wykonanie BFBM? Chcę ćwiczyć codziennie, weszło mi to już w nawyk ale nie wiem czy tego typu trening to nie za dużo lub za mało...

      Usuń
    3. Uważam, że można to ćwiczyć codziennie (tzn. 6 razy w tyg, jeden dzień powinien być ZAWSZE wolny od ćwiczeń). Jednak polecam Ci poszukać różnych treningów i robić różne, bo szybko się znudzisz, a Twoje mięśnie szybko się przyzwyczają.

      Usuń
  2. na pewno wroce do Twojego posta... :) Ja Ewy nie szukam, bo do mnie ona nie przemawia. Za to Jillian jest moim mentorem, zawsze ja lubilam a po przeczytaniu jej ksiazki dochodze do wniosku ze ta kobieta jest wspaniala!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skasowałam poprzedni komentarz bo popełniłam mnóstwo błędów z pośpiechu...

      Rewelacyjny post, żałuję że nie przeczytałam czegoś takiego, kiedy zaczynałam skalpel Ewy Chodakowskiej i byłam bliska płaczu, gdy po połowie płyty leżałam jak długa na podłodze nie mogąc wstać (serio tak było).

      Ale pozwolę sobie nie zgodzisz z tym, że bieganie nie jest dla początkujących. W moim przypadku jogging okazał się najlepszym sposobem na sukcesywne podnoszenie sprawności i pewności siebie :) Dla początkujących ma dwie zalety: nie trzeba się niczego uczyć, żeby zacząć i można robić malutkie, ale regularne postępy. W moim przypadku była to minuta biegu dłużej co tydzień. Wiem że to nie wiele, ale moja kondycja była w opłakanym stanie, na początku nie umiałam przebiec więcej niż 5 minut na jednym treningu (sic!). Ponadto w Internecie można znaleźć mnóstwo programów dla początkujących biegaczy, które wymuszają na nas regularność i motywują.

      Ale się rozpisałam... Każdy ma swój sposób, sukces to go odnaleźć i realizować :)

      Usuń
    2. Z bieganiem to zależy od osoby. Do mnie nie przemawia, bo szybko ma sie zadyszkę, kolkę i w rezultacie zbyt wiele się nie pobiegnie. W domu można zatrzymać video, wziąć oddech, napić się wody i potem ćwiczyć dalej. Jeśli bieganie na Ciebie podziałało, to nie mam nic przeciwko, wręcz bardzo się cieszę! Każdy wysiłek na początku jest dobry. Dokładnie tak jak napisałaś :)

      Usuń
  4. Na bieganie są sposoby - plany pumy, 6 tygodniowe, 10 tygodniowe... ja zawsze jak zaczynam biegać to właśnie z planem i na mnie to działa :)


    a swoją drogą myślałam, że Ty nagrałaś filmik i już ucieszona chciałam oglądać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są sposoby, oczywiście :) Ja odniosłam się tylko do moich osobistych wrażeń :)

      Chciałabym kurde, ale po pierwsze nie mam czasu, po drugie kamery, a po trzecie jakoś sobie tego nie wyobrażam :D Chociaż swego czasu intensywnie się zastanawiałam nad kursem instruktora.

      Usuń
    2. Też jestem za planem, ja próbowałam bez planów i to się źle kończyło. Teraz jestem bardziej świadoma i zaczęłabym z czymś konkretniejszym ;)

      Gosia kręcisz filmik :D Królika doświadczalnego w wersji męskiej już przecież masz, znajdziesz sobie jakiegoś damskiego i będziesz taką polską Jillian :D

      Usuń
    3. Chcesz być damskim? :D

      Usuń
    4. Nie, mam za dużą pupę do telewizji, nie mieściłabym się w kadrze :D ha ha

      Usuń
    5. To będziesz ćwiczyć tylko przodem! :D A tak na poważnie, to nasz królik doświadczalny po opuszczeniu przez nas Heliosa, powiedział mi, że ja mam większą od Ciebie! Także i tak Cię zasłonię :P

      Usuń
    6. He he, okej :D Jak Twój królik doświadczalny śmiał się patrzeć na moją pupę O.o

      Usuń
    7. Jak go znam to mógł mi tak też powiedzieć bez patrzenia... A Ty nie narzekaj tylko powinnaś się cieszyć :P

      Usuń
    8. Co wy z tymi wielkimi tyłkami.
      Ja na tamtych zdjęciach same chuderlaki widzę :D

      Usuń
    9. Bo my umiemy pozować :D

      Usuń
  5. świetny post :) na pewno skorzystam, jak tylko wyzdrowieje, bo na razie wstanie z łóżka po herbatę jest wielkim wysiłkiem ;p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas choroby nawet ci zaawansowani mają takie problemy ;)

      Usuń
  6. Gosiu, ja też bardzo dziękuję za filmiki. Od Twoich wpisów o motywacji postanowiłam zmienić "kanapostwo" w moim życiu, nawet przywiozłam z domu karimatę tutaj na studia (żeby nie kupować w Biedronce, była ostatnio za ok. 28 zł). No i mam już tą karimatę i od tego czasu minęły chyba z 2 tyg :-( a ja nic nie zrobiłam :-( bo właśnie nie wiedziałam jak zacząć :-(
    Dziękuję za filmiki, nie mogłaś lepiej trafić w moje potrzeby! Wydaje mi się właśnie, że zniechęciłby mnie cały proces szukania, co jak się skończy jeden, a ja chcę jeszcze ćwiczyć, etc. Lubię ciągłość, a nie bezsensowne przerywanie.
    Mam nadzieję, że to dziś jest ten dzień, w którym zacznę ;) Bardzo bym chciała! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj uważaj, bo niedługo się zapytam jak Ci idzie :P

      Usuń
  7. post leci do zakładek, muszę je wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ludzie chcą ćwiczyć z Ewą bo po prostu widzą, że to przynosi efekty poprzez umieszczane zdjęcia metamorfoz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, nie tylko po ćwiczeniach Ewy są takie metamorfozy. Zresztą, moje zdjęcie też jest u niej w albumie, ale nie robiłam TYLKO jej treningów.

      Usuń
    2. Wiem, wiem. Ale mimo wszystko zdjęcia na jej fanpagu są zachęcające. Też z nią ćwiczę bo mobilizują mnie zdjęcia, które tam umieszcza. Teraz dodałam treningi Jillian i Billiego Banksa bo treningi Ewy mnie trochę nudzą. Brak żywiołowej muzyki, Ewa mało mówi a Jillian wciąż popycha żeby ćwiczyć dalej :).

      Usuń
  9. genialny post i bardzo mi pomoże:) Dziękuje:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też wczoraj zrobiłam ten trening Jillian na rozruszanie po przerwie (przez miesięczny urlop wyjazdowy wypadłam z rytmu treningów a przed tym byłam raczej średnio zaawansowana) i nie do końca zgodzę się z tym że jest dla początkujących a przynajmniej nie tych ze słabszą wydolnością. Ja osobiście prawie padłam na zawał przy stojących mountain climbers (starałam się trzymać tempo), aż musiałam zatrzymać na trochę filmik bo nie mogłam złapać oddechu. Widocznie cienka jestem ;). A te kanały na Youtube bardzo fajne, można znaleźć coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem, może w takim razie jest za ciężki. Ja nawet po 3-miesięcznej przerwie dawałam radę zrobić normlany trening siatkówki, więc może oceniam według siebie. Niemniej o to właśnie chodzi, żeby film zarzymać, albo robić co drugą rundę :) Ważne, żeby w ogóle ćwiczyć.

      Usuń
  11. Idealnie się wstrzeliłaś z tym postem! Dzisiaj zakupiłam matę w Biedronce (o której pisała Marta), ale dlatego, że akurat była przeceniona na 16.99 zł :P Także przygotowuję się i zaczynam trening. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. www.youtube.com/user/ToneItUpcom dziewczyny mają super ćwiczenia:) już dziś zrobiłam z nimi pierwszy mały trening:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, bardzo ciekawy blog:) Dzięki Tobie zrobiłam trening Jillian i jestem właśnie czerwona jak burak:) Chciałabym już być w tym miejscu przy którym stwierdzę, że ten trening to pestka, a Tobie bardzo gratuluję takiej kondycji:) Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się strasznie :) Kondycja przyjdzie szybciej niż myślisz ;)

      Usuń
  14. A co myślisz na temat ćwiczeń z Mel Be? http://www.bycidealna.pl/2013/07/wyzwanie-30-dni-z-mel-b-tiffany.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla początkujących mogą być ciężkawe. Sama nie wiem czy bym dała radę zrobić to na brzuch :D Ale można zaczynać i robić sobie przerwy. Są w tempo muzyki i mniej monotonne niż Ewa Chodakowska. Brakuje mi tylko w powyższym zestawieniu ćwiczeń na ręce.

      Usuń
  15. Polecam z youtube pt. Trenerkainfo super

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna stronka, fajna motywacja i fajne ćwiczenia, tutaj trochę fajnej innej motywacji http://www.zmotywujemy.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Cześc, a w jakie białko najlepiej zainwestować pieniądze? Zastanawiam się nad tym, aby nie wydać bez sensu pieniedzy.http://www.topsuplementy.com/bialko-produkty/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie cenny, dziękuję!